Az Xbox története
Az Xbox egyszerű projektnek indult, mégis az egyik legjövedelmezőbb játékmárkává nőtte ki magát az egész iparágban. A gondolat már 1998-ban megfogalmazódott, hogy a Microsoftnak saját játékkonzolt kellene kifejlesztenie. Akkoriban Kevin Bachus, Seamus Blackley, Otto Berkes és Ted Hase alkotta a szoftveróriás első konzolcsapatát, miután ötletüket sikeresen bemutatták Bill Gatesnek.
Az eredetileg DirectX Box névre keresztelt konzolt az első PC-szerű játékrendszernek szánták. A rendszer a Windows 2000-en futott volna, ami megkönnyíti a hagyományos PC-szoftverfejlesztők számára, hogy a konzol architektúráján belül dolgozhassanak, és több mint kétszer akkora feldolgozási teljesítményt nyújt, mint az iparágvezető PlayStation 2.
Annak ellenére, hogy a marketingcsapat nem találta elég ütősnek az „Xbox” rövidítést, a címke jól bevált a fókuszcsoportoknál. Alig két évvel később a Microsoft készen állt a tőzsdére a konzoljával, amelyet Bill Gates be is mutatott a Game Developers Conference 2000-es játékfejlesztői konferenciáján. A rendszer jelentősen továbbfejlesztett specifikációival, valamint a letöltött tartalmak belső tárolásának lehetőségével Gatesnek sikerült felkelteni a világ figyelmét.
Együttműködés a bungie-val
A Microsoft néhány hónappal később az Electronic Entertainment Expón újabb bemutatóval folytatta a konzol promócióját. Az Xbox fejlesztője ott lépett először kapcsolatba a Bungie Studiosszal, a Halo: Combat Evolved harmadik személyű lövős játék készítőivel.
A Microsoft 30 millió dolláros vásárlása a Bungie rövid időn belül címlapokra került a játékiparban, ám az a Bungie döntése volt, hogy a Halo-t úgy alakítja át, hogy a lehető legjobban kihasználja az új konzol képességeit. Ez volt az a lépés, amellyel aztán történelmet írtak.
Majdnem egy teljes évvel később Bill Gates Dwayne „The Rock” Johnson segítségével felfedte az Xbox végleges dizájnját a 2001-es Las Vegas-i Consumer Electronics Show-n, valamint a rendszer hivatalos megjelenési dátumát is.