Mit tartogat az e-sport jövője?
A Dota 2 továbbra is a legnagyobb e-sport bajnokság
A Dota 2 egy felhasználók által készített többjátékos térképként indult a valaha volt egyik legkorábbi, de legikonikusabb játékcímen. Manapság a Dota 2 messze a leginkább felismerhető és a legtöbbet emlegetett MMO játék a világon.
A Dota 2 rendkívül összetette sokkal több változóval, mint sok más mai játék. Bár szokatlanul meredek tanulási görbével rendelkezik, ez nem akadályozta meg abban, hogy szerte a világon közönséget gyűjtsön. Miközben a free-to-play modellt követi, a Dota 2 közösség képes volt létrehozni a világ legnagyobb e-sport versenyét, amelynek nyereményalapja 2019-ben 30 millió dollár volt.
A mobilalapú e-sportok egyre elterjedtebbek Dél-Kelet Ázsiában és Brazíliában
Néhány évvel ezelőtt még azokat hívták játékosnak, aki konzolos vagy PC-játékokkal játszottak. Nem volt más alternatíva, hiszen a modern játékok nagy óriási teljesítményt igényelnek. Ez általában több komponenst igényel, így a kézi eszközök csak az alapvető és kevésbé igényes játékokat támogatják. Ám ahogyan az okostelefonok erősebbek és költséghatékonyabbakká váltak, kihívás elé állították a korábbi játékhierarchiát.
A mai okostelefonok gyakran önmagukban is szuperszámítógépek. Az a tény, hogy hordozhatóak, kényelmesek és könnyen elérhetőek a világ minden tájáról, csak növeli játékplatformként való használhatóságukat. Bár a hardcore PC-s vagy konzolos játékosoknak ez nem biztos, hogy tetszik, a mobiljáték nagyon is valóságos dolog. Az olyan játékok, mint a PUBG és a Call of Duty: Mobile az okostelefonos játékok hagyományos határait is feszegetik.
Az olyan országokban, mint Brazília, India és Dél-Kelet Ázsia egyes részein, a jó minőségű játékhardver drága lehet. Ám ezek az országok a lakosságszámuk alapján gyakran a világ legnagyobb okostelefon-piacai is. Így bár nem sokan engedhetnek meg maguknak egy Alienware játék laptopot, az átlag mégis megvehet egy középkategóriás okostelefont. Ezért logikus, hogy az olcsóbb alternatívák, például a mobiljátékok egyre népszerűbbek.
Az e-sport hatalmas bevételeket generál
A legjelentősebb ok, amiért az esport ekkora jelentőségre tett szert: a bevételek. A videojáték- és e-sport szektor iparággá nőtte ki magát. Az ökoszisztéma játékstúdiókból, fejlesztőkből, tesztelőkből, marketingesekből, forgalmazókból és játékosokból áll. De vannak olyan cégek is, amelyek speciális hardvert, játékrendszereket, berendezéseket, perifériás eszközöket készítenek.
Vannak olyan platformok, mint a Steam és az Origin, amelyek lehetővé teszik licencelt játékok vásárlását és játékát, valamint olyanok, mint a Twitch, amelyek lehetővé teszik a professzionális játékosok számára, hogy pénzt szerezzenek képességeikből és az őket értékelő közönségből. Sokan úgy érzik, hogy a e-sport 2023-ra több mint 1,5 milliárdos globális bevételt fog termelni.